메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박주열 (샬롬엔지니어링) 김효상 (샬롬엔지니어링) 진병삼 (대구도시철도공사) 박재완 (대구도시철도공사) 김봉택 (샬롬엔지니어링) 이준환 (샬롬엔지니어링)
저널정보
한국도시철도학회 한국도시철도학회논문집 한국도시철도학회논문집 제3권 제2호
발행연도
2015.6
수록면
353 - 356 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
On-Board Signaling equipment for the rail car is similar as a nerve network of human body which needs high reliability and stability. Daegu metro line 1 was opened to the public on July 1997 and it is providing reliable and stable large-scale transportation for the Daegu citizens up to the present. But, for 18 years of long operation, equipments are being obsolete and it is now facing several problems on maintaining and repairing the product because spare parts of the equipments are no longer manufactured. Specially, ATP/ATO train signaling equipments of Daegu metro line 1 needs to have continuous support and functional upgrade because of relatively long runtime and unstable running environment which is different from ground signaling equipment. In this paper we have improved the difficulties of analysing and preventing recurrence of malfunction on the ordinary train signaling equipment which is unable to save and view the processing information data because limitations of circuit organization and usage of supplier"s hardware & software

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 본론
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001615809