메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yi, Un-Gyung (Sogang University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제62집
발행연도
2015.11
수록면
117 - 135 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research investigates Sharon Olds’ award-winning collection, Stag’s Leap (2012) arguing that Olds uses her text to engender poem-artefacts bound to enactments of self, and that this is an affirmative, pseudo-Confessional mode of performance. Adopting a theoretical reading position from Julia Kristeva, I critique Olds’ textual performances as self-enactments in which variant versions of self are announced by way of the poetic image functioning as a kind of willed imago. While Olds deals with the disintegration of her marriage, my reading asserts that she consistently refrains from showing particular affective responses. I read these texts as engaging processes of self-abjection into self-enactment, in which Olds obliterates herself. She is establishing a boundary that has textual, semantic, psychic, private and public contours. Indeed, with the arrival of the poet through a book’s worth of image/imago, the vacated self acquires new contours. When making these poems, Olds is also reinventing her identity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-002176431