메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金昌奎 (釜山大学校)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第67輯
발행연도
2015.11
수록면
25 - 48 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
According to the analysis, osowaru is only used when it portrays the meaning “to listen” and the meaning of oshietemorau. The latter refers to the point of view of the one who teaches. Narau is only used when it is interpreted as “to imitate,” “to learn,” and “to study” and when the subject is centered in the one who learns. The subject should be specific as possible. Manabu is only used when it means “to study academically,” “to acquire,” and “to master a certain skill” and when the sentence is centered in the object, more vague and less distinguishable compared to other cases. Looking solely at the meaning, “to listen” is only used with the term osowaru. “To imitate,” “to learn,” and “to study” are only used with narau and “to study academically,” “to acquire,” and “to master a certain skill” are only used with manabu. Looking at the perspective, if the perspective is on the lecturer, osowaru is the term used. If the perspective is on the learner, both narau and manabu are used, however, depending on the size of the object range, the usage for narau and manabu is different. Narau is used if the object range is specifically mentioned and manabu is used if the range is unspecific. Meanwhile, the usage of all the terms,osowaru, narau, and manabu, can only be allowed at the same time if the interpretation of the sentence fulfills the meaning and the function of all three words.

목차

Abstract
1. 始めに
2. 先行研究
3. 一語のみ可能である場合
4. 二語が可能である場合
5.三語が可能である場合
6.結び
参考文献

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-913-002156542