메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李美林 (성결대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제32집
발행연도
2012.2
수록면
551 - 571 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The drawings introduced Western medical images to the Edo era Japan. This encounter of art represented through medicine allowed Japan to show its admiration for American civilization during early Japanese modern times.
It may be said that a sense of impending crisis between the west and the Orient stimulated their productive will. On the other hand, only a small area of Japan, principally the Dejima section of Nagasaki was opened to the West during the Edo period. However this small opening to the West succeeded in allowing the people of Edo to absorb western culture and knowledge.
For example, Kyoden Santo who was a painter during Edo drew ghost like images pests such as mosquitoes or fleas while looking through a microscope <松梅竹取談> seemingly a parody of Western anatomy. Similarly 〈The skeleton island〉 drawings by Kyosai Kawabe and Hiroshige Andou drawings are wonderful. The device of parody, which was inherent to western culture, was vulgar but was accepted as advanced knowledge.

목차

1. 서론
2. 江戶期에 그려진 해부관련 그림
3. 江戶期 眼球 해부와 시각표현
4. 결론을 대신해서
參考文獻
要旨

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-001999236