메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제14권
발행연도
2001.12
수록면
71 - 92 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper compares the efficiency of web-based cooperative learning through distance vs. face-to-face learning. The 83 undergraduate students of two universities enrolled ‘Internet Journey to Languages’ in the Spring of 2001. Each team composed of 4 members conducted a research project for two months and wrote a team project paper. The results of team projects depended on the on-line and off-line interactions among members, If a team is too active through the use of the internet, the quality of the team project is not condensed. Distance learners showed lower cooperation and responsibility than face-to-face learners in class. The instructor must focus on cooperative learning strategies in order to stimulate the learner to communicate rather than only trying to get the result; the process being more important than the result itself.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002272372