메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정상미 (신라대학교)
저널정보
한국일본어학회 일본어학연구 일본어학연구 제46집
발행연도
2015.12
수록면
153 - 165 (13page)
DOI
10.14817/jlak.2015.46.153

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, it is a well-known fact that each university curriculum is likely constructed in consideration of the “Employment rate” after graduating from the university, as the rate becomes one of main criteria being considered when entering the university and occupies high proportions as well in the university assessment program. In addition, it is an undeniable fact that the curriculum content needs to be updated in accordance with the changes of time. In this regard, an essential task to be achieved is to reflect this kind of new change properly in curriculum details. It is thus worthwhile to make a close investigation whether the recent changes related to the department of Japanese language and literature identify precisely the needs of the Society and/or Era.
The purpose of this paper is to provide a general reference to the reconsideration of the curriculum based upon the survey results from graduates in Japanese language and literature in terms of the current curriculum effectiveness, supporting talented undergraduates to find a good career path in the future.

목차

〈Abstract〉
1. 들어가며
2. 선행연구
3. 연구방법
4. 결과 및 고찰
5. 본 고찰의 시사점
【참고문헌】
〈要旨〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-730-002105880