메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
刘潔 (서울여자대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제22호
발행연도
2015.12
수록면
39 - 52 (14page)
DOI
10.24285/CLER.2015.12.22.39

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In learning Chinese as a second language to Korean, we find that Korean students always have some difficulties in learning some “special”chinese vocabulary, so they always have errors on these vocabulary.
In this article, we will study these “special” Chinese vocabulary in order to find the reasons of these errors and we hope to give some helps to the chinese vocabulary teaching to Korean.
First, we collect these “special” words that Korean students always have errors on. Second, we study the differences of these error words between chinese and Korean. At last, we study the reasons of these errors and give suggest to chinese vocabulary teaching.
We hope to give some study on the difference of vocabulary between Chinese and Korean and we hope we can use thess vocabulary difference to find more difference between Chinese language and Korean, so that we can make a valuable Chinese vocabulary teaching to Korean.

목차

1. 引言
2. 韩国学习者汉语词汇学习中的难点
3. 结论
【参考文献】
【Abstract】

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002211141