메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제23집
발행연도
2002.12
수록면
67 - 88 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Language learners tend to transfer their native language system positively or negatively to target language. Interference is caused by negative transfer that results in errors, and contrastive analysis is required to predict errors and to block the negative transfer. A phonological system in a language consists of the interaction between general principles governing phonological representations and structures and the parameters set in particular language. That`s why the parameters set in a given language make the language as such. Thus, languages have linguistic universals in common, and the parametric factors make the language different. Positive transfer facilitates the transfer from the native language to the target language without causing any errors, and the negative transfer leads to the interference. Thus, the argument of the contrastive analysis is proved to be right that difference makes difficulties, and the greater the degree of difference or distance, the larger the learning task at least in phonological aspects. Today, it is true that the linguistic position of the contrastive analysis has declined, but its validity and effectiveness can be found in the fact that it provides error analysis with contrasted data. So, the contrastive analysis and the error analysis are not in exclusive relation but in complementary one. The revival of the contrastive analysis can be assured in its role as both the foreground and background of the error analysis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002546954