메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제36호
발행연도
2008.1
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
There are several theoretical approaches in dealing with the acquisition of a second language. One of these approaches is the framework of the Contrastive Linguistics or Contrastive Analysis Hypothesis, which plays a somewhat important role in explaining interlanguage, and thus, within which most research on various linguistic aspects of second language acquisition has been conducted. However, they have some limits to solve in explaining the problems of L2 acquisition; that is, to say it fails to tell which type of phonological processes of L1 interfere in learning L2. I claim in this article that we need to adopt universality based on typology claimed by Greenberg and Universal Grammar claimed by Chomskians. I also show that markedness theory will be a great help in second language education including Korean education as a foreign language. I finally show some cases adopting universality and markedness in Korean education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0