메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제26집
발행연도
2003.9
수록면
345 - 364 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Theorists in SLA have long discussed how to cope with student errors, and their opinions are different depending on their positions (Krashen 1982; Lado 1961; and Long 1996). This paper investigates how Korean EFL learners feel about error correction in their conversation classes, which may indicate a rationale for correcting student errors. A total of 819 university-level learners completed the Questionnaire measuring Attitude toward Error Correction (the QATEC). The data indicated that the learners had very positive attitudes toward error correction and that the attitude scores were significantly different between different proficiency levels. A comparison showed a noteworthy cross-cultural difference in attitudes toward error correction: both American and Colombian foreign language learners had more positive attitudes toward error correction than Korean EFL learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002557691