지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
INTRODUCTION
WHAT TO CORRECT
WHEN TO CORRECT
HOW TO CORRECT
CONCLUSION
BIBLIOGRAPHY
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Error Analysis : A Study of Written Errors of Korean EFL Learners
응용언어학
1998 .12
COMMUNICATION AS A GOAL OF EFL LEARNING
신학과세계
1986 .11
Korean EFL Learners` Attitude Toward Error Correction
언어과학연구
2003 .09
The Least You Should Know about Korean EFL Writers
신영어영문학
2007 .02
Preferences for Error Correction : Teachers vs. Students; High vs. Low Anxiety Group
신영어영문학
2011 .02
Speaking through Writing: EFL 수업효율을 증진하기 위한 쓰기·말하기 통합 교수학습방법연구
언어과학연구
2009 .12
Expanding the Contexts for EFL Literacy through Electronic Communication
응용언어학
2001 .12
DEVELOPING LISTENING COMPREHENSION SKILLS IN A COLLEGE EFL CALSS
응용언어학
1995 .01
Whole Language in the EFL Classroom
응용언어학
2001 .06
EFL 학습자의 독해의존요소에 관한 연구
영어영문학21
2014 .01
Integrating Four Language Skills in a Response-Oriented EFL Reading Course
언어과학연구
2006 .12
An Experimental Study: Recasts to Alleviate Learner Anxiety
언어과학연구
2004 .06
Rethinking Taxonomy for Analyzing EFL Learners’ Errors
어학연구
2006 .06
Second Language Writing Process of Korean EFL Students
신영어영문학회 학술발표회 자료집
2013 .02
Impact of a Mobile-Assisted Problem-Based Learning Program on College EFL Students’ Receptive Skills
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2017 .12
EFL 학습자의 영어 작문에서 쓰기 장르가 오류 수정에 미치는 영향
영어교과교육
2015 .01
0