메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광연구학회 관광연구저널 관광연구저널 제23권 제3호
발행연도
2009.9
수록면
45 - 60 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines sport event participants` satisfactions and behavioral intentions about the service quality of ironman triathlon race in Jeju. The items for measuring service quality are developed by previous related sports studies. 17 attributes were applied. A total of 160 out of 190 participants are required to rate the service quality attributes. These attributes are grouped into four dimensions; excitement, facility environment, service, and place. It illustrates through multiple regression analysis, several areas are suggested and recommended. First of all, excitement and place dimensions are positive impact on participants` satisfaction and recommendation to others. Second, all dimensions except service are positive impact on participation again next time. These findings suggests several management policies for better next iron races. First, it needs a variety of exciting programs for them to be happy. Second, it needs present event place to be the best place with better regional value with the brand. Even though this paper have some limitations, this result will provide several implications.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-002717597