메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

체육전공 대학생들이 지각한 교수의 슈퍼리더십이 셀프리더십과 학습몰입에 미치는 영향
추천
검색
질문

The Effect of Professor's Super Leadership on Self-Leadership and Learning Flow As Perceived By Physical Education Majors Students

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김범 (대림대학교) 주형철 (연세대학교) 박선기 (단국대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제63호
발행연도
2016.2
수록면
67 - 80 (14page)
DOI
10.51979/KSSLS.2016.02.63.67

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
체육전공 대학생들이 지각한 교수의 슈퍼리더십이 셀프리더십과 학습몰입에 미치는 영향
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was aimed to use physical education majors university students’ in order to understand the structural causality of professor’s super leadership on self-leadership and learning flow. The model was tested using SPSS and AMOS program based on a sample of 407 surveys. For data analysis, frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, confirmatory factor analysis, correlation analysis and structural equation modeling analysis. And finally to test a mediating effect, Baron & Kenny’s(1986) procedure was conducted . Results of this study were as following
First, Super leadership positively influenced learning flow. Second, Super leadership positively influenced all factors of self-leadership. Third, goal behavior focused strategies and spontaneous behaviour reward strategies as self-leadership did positively influenced on learning flow. But constructive thought pattern strategies as self-leadership did not influenced on learning flow. And finally, goal behavior focused strategies and spontaneous behaviour reward strategies as self-leadership had mediation effect on super leadership between learning flow.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (68)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-002550382