메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지양 (서강대학교) 최대혁 (서강대학교) 안현균 (명지전문대학)
저널정보
한국발육발달학회 한국발육발달학회지 한국발육발달학회지 제28권 제2호
발행연도
2020.5
수록면
269 - 277 (9page)
DOI
10.34284/KJGD.2020.05.28.2.269

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify and analyze the effects of self-leadership of arts high school dance students on cognitive flexibility and to provide basic information for improvement and development of dance activities by providing useful information to the arts high school dance students" There is a need and a purpose. This study were 314 high school students attending art high schools. The results of the study are as follows. First, the differences in self-leadership and cognitive flexibility according to demographic characteristics were statistically significant according to gender and grade. Second, self-leadership"s natural compensation strategy and constructive thinking strategy have statistically significant effects on diversity thinking flexibility. Third, only the natural reward strategy of self-leadership has a statistically significant positive effect on complexity preference flexibility. In conclusion, self-leadership and cognitive flexibility of arts high school dance students differ according to gender and grade, and self-leadership has a partial effect on cognitive flexibility. Based on the results of this study, it is suggested that students should have a chance to develop dance performance skills of dance major students by studying and developing various programs related to self-leadership and cognitive flexibility of arts high school students.

목차

Abstract
I. 서론
II. 연구 방법
III. 연구 결과
IV. 논의
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (44)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0