메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채예송 (경북대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제60집
발행연도
2016.2
수록면
197 - 222 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to justify that categorized reading list is needed for reading education. To support this argument, I briefly checked about the content of appendix of Chinese standard process of language and CCSS of the US.
The US and Chinese curriculum present texts that should be read or be memorized by each grades of students in the appendix. It categorizes about texts that should be read or be recited by each grades. This is not a fixed category. It can be corrected by a debate of people of their age.
Currently, Korea applies government-authorized textbook system. This system guarantees freedom about choosing materials, and this allows to read various kinds of texts. However, since there is no criteria about determining texts that must be read, it leads to imbalanced education and unsystematic teaching method. Moreover, it causes to miss several texts.
Therefore, there must be an agreement about a reading list that can function as a standard of curriculum for Korea’s own value of text although there are difficulties to do so.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 나라별 읽기 텍스트 목록 검토
Ⅲ. 읽기 텍스트 목록의 시사점
Ⅳ. 맺음말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002676559