메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고지선 (목포대학교) 김선영 (목포대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제23권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
211 - 238 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper conducts a textbook analysis to examine the suitability of reading material composition in terms of the reading types, materials, and activities, using English textbooks for middle school 3rd graders. Reading types were analyzed using Brown's type classification (2007), and reading materials and activities were evaluated based on the criteria proposed by 2009 revised curriculum. The results are as follows. First, with regard to the diversity of reading types, all of the target textbooks tended to focus mostly on practical reading texts and non-literature while avoiding literature in general. Second, the results showed that even though the target textbooks generally contained diverse materials, few dealt with additional materials suggested by the revised curriculum. Third, reading activities in the English textbooks would not meet the standards of accomplishment proposed by the revised curriculum in that these were skewed to a specific type of reading activity, 'understanding detailed contents.' This study argues that the composition of reading materials needs to be complemented in a way it reinforces the diversity and consistency of existing English textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0