메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국복식학회 복식 복식 제52권 제3호
발행연도
2002.5
수록면
161 - 169 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study were to investigate effects of the clothing consumption value on the service quality and to examine the determinant factors on the attitude of internet apparel shopping. The data were collected from 227 female adults using questionnaire, Using SPSS 9.0 package, Cronbach`s α, factor analysis, and multiple regression analysis were performed. The results could be summarized as follows. 1. Clothing consumption value was composed of 5 factors: fashion value, social value, functional value, personality value, and emotional value. 2. Clothing consumption value had direct effects on the service quality of internet apparel shopping mall. The service quality was perceived as reliability, advantage, responsibility, product assortment, tangibles, and rapidness. 3. Consumer characteristics such as age, household income, experience of internet shopping, and web search ability, clothing consumption value, and product assortment of the service quality had significant effects on the attitude of internet apparel shopping.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-381-000753127