메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심진호 (신라대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제58권 제2호
발행연도
2016.5
수록면
23 - 46 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Heavily influenced by a sixteenth-century Flemish painter Pieter Brueghel and his paintings, Williams published a sequence of poems entitled “Pictures from Brueghel” in 1960. Williams writes a series of poems such as “Landscape with the Fall of Icarus,” “Peasant Wedding,” “The Hunters in the Snow,” etc. inspired by Brueghel’s paintings. Avoiding embellishment, Williams tries to select and recreate the diverse details of Brueghel’s paintings in ways that reflect their visual importance in these poems. Brueghel’s paintings stand as a model for Williams who turns away from objects to “humanity” in his later poems. As an elderly and experienced artist, Williams wants to write the poems possessing a “sense of inclusiveness without redundancy.” His vision of “inclusiveness” is summed up as his term of “The World Contracted to a Recognizable Image.” Recognizing Brueghel’s paintings as a “Recognizable Image,” Williams seeks to discover “the universal” in “the particular.” With his inclusive imagination, Williams creates the poems of striking shorter and sparer lines which are sharply distinguished from his earlier poems. Accordingly, the poems in “Pictures from Brueghel” feature the invisible details as well as the ellipses and extensions of various details in the paintings.

목차

Ⅰ. 들어가며
Ⅱ. 윌리엄즈의 포괄적 상상력
Ⅲ. 「브뤼겔의 그림들」에 나타난 ‘창의적 모방’
Ⅳ. 나가며
인용문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-000735634