메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
윤현영 (상명대학교) 정유나 (상명대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2016년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2016.5
수록면
319 - 322 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Space design of elementary schools in Korea has undergone lots of change fitting the curriculum according to the family type getting smaller. Among many school facilities, however, public health and hygiene sections are absolutely inadequate for such change. Especially for low graders who ender the school for the first time, school is strange space while the toilet feels dirty psychically and sanitarily compared to high graders who are familiar with school life and whose physical development and growth are rapid. The improvement of toilet space is desperate for stable mentality and academic efficiency so at the time of planning space design, a guideline is absolutely needed to improve the space design of toilet where in-the-middle-of-development children"s physical and behavioral characters and taste are reflected. Therefore, this study has the purposes of developing and proposing a guide line for improvement of kids toilet with pleasant use by proceeding with a research based on the users questionnaire to find out problems in current space and situation of toilet in space design of elementary school toilets and by extracting influence factor for indoor design and space organization favored by low graders who are in the middle of development stage. Therefore, this study is to extract design factors required by low grade children to see the cases of development and application of a guideline for space design of toilet that fits their emotional, psychologic and environmental conditions.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 화장실 현황 및 설문 사례분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-619-000729106