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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
허재행 (장인의공간) 김형철 (한국철도기술연구원) 신승권 (한국철도기술연구원) 박종영 (한국철도기술연구원) 김형익 (서울대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제65권 제9호
발행연도
2016.9
수록면
1,610 - 1,617 (8page)

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To execute load curtailment efficiently for Urban Railway Load, the load patterns of the Urban Railway Load and available amount of load curtailment over the Urban Railway Load are analyzed through comparing the load to the common power loads. In addition, the current policies of the load curtailment for the Urban Railway Load are investigated and the problems of those are presented. Based on the researches, the optimal load curtailment strategies for the Urban Railway Load are proposed to minimize the consumer’s utility diminishment and the costs of the use of energies. Finally, the optimal load curtailment strategies are applied to the real Urban Railway Load, the results shows that proposed methods are efficient and cost effective while the amount of load curtailment is minimized.

목차

Abstract
1. 서론
2. 도시 철도 부하의 특징 분석
3. 도시 철도 부하의 기존 부하 차단 현황
4. 도시 철도 부하의 최적 부하 차단 방법
5. 모의 결과
6. 결론
References

참고문헌 (7)

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