메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Lingmei Xie (강원대학교) Hongyan Zhao (강원대학교) JongWook, Kwon (강원대학교)
저널정보
한국경영학회 한국경영학회 융합학술대회 한국경영학회 2016년 제18회 경영관련학회 통합학술대회 [34개 학회 공동개최]
발행연도
2016.8
수록면
382 - 397 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
CEO messages convey corporate culture and philosophy. In particular, communication with stakeholders through CEO messages of corporate web sites is an important strategic tool given that MNCs in foreign market should communicate with local stakeholders from different cultural and linguistic background. The purpose of this paper is to describe and interpret the CEO message of North American, Japanese and European multinational corporations (MNCs) in China. This study focuses on languages, word count, number of sentences, words per sentences and theme of the CEO’s message on website. The results from this study enhance our understanding how CEOs of MNCs communicate with their stakeholders in China and what content they mainly include in their messages on their web sites.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Literature Review
III. Methodology
IV. Results
V. Discussion and Conclusion
9. References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-324-000989288