메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍석범 (연세대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제25권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2016.10
수록면
371 - 382 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to test the leaning effect of self-controlled attentional focus in badminton long-high serve task. The subject were composed of 48 university students who have had no previous experiences regarding long-high serve. The subjects were randomly assigned to four groups: 1) self-controlled group, 2) mixed group, 3) distal group, 4) proximal group. In the acquisition phase, 4(groups) × 6(blocks) two-way ANOVA with repeated measures on the last factor. In the delayed retention and transfer test, 4(groups) × 2(blocks) two-way ANOVA with repeated measures on the last factor. For dependant variables, a mean radial error(MRE), and a bivariate variable error(BVE) were measured. The results of this study could be as follows. First all groups improved their performance at acquisition phase. Second, self-controlled group was more effective than other groups in delayed retention and transfer test. This results indicated that self-controlled attentional focus enhanced badminton long-high serve skill learning.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-001632727