메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jang, Yujin (Yonsei University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제21권 제4호
발행연도
2016.11
수록면
29 - 50 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article analyzes Oscar Wilde’s Wagner-influenced texts within the context of his first trial in 1895. It does this through using the recently turned-up trial transcript, which illuminates how Wilde’s The Picture of Dorian Gray was used as legal evidence for proving the author"s homoerotic tendency. However, instead of paying attention to things examined at the court, this article focuses on what was slipped from the criminal accusation - Wilde"s affection for Wagner"s music. Even though the passages employing Wagnerian subjects were excluded from the cross-examiner’s attention, this article proposes that they could avoid the censorship through concealing homosexual allusions conveyed in the musical themes. This suggests that Wilde’s aesthetic texts in fact made attempt at challenging Victorian sexual repressions, through secretly express things that were socially unspeakable.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. The Boundary of Intertextuality: Legally Interpreting Dorian Gray
Ⅲ. A Passage That Was Not Examined in the Trial
Ⅳ. Hidden Desire in An Encrypted Form: Subtle Subversion through Subterfuge
Ⅴ. A Legal Precedent and An Overlapped Image
Ⅵ. Non-articulations of Music Effacing the ‘Sodomitical’ Lust
Ⅶ. Conclusion
Works Cited
〈Abstract〉

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-001842059