메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문화학회 영미문화 영미문화 제17권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
109 - 126 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay reconsiders Oscar Wilde’s only novel, The Picture of Dorian Gray as an uncanny text by examining mirror images, repetitions, and doublings. The Picture of Dorian Gray is an uncanny text not simply because it depicts supernatural incidents but because Wilde presents them in elaborate ways in order to produce uncanny sensations for readers. Wilde uses mirrors to remind the futility of mimetic imitation and to recast life in an uncanny light. Mirrors in Wilde’s fiction creates uncanny effects, awakening the beholder to his/her vulnerability. Through multiple repetitions and doublings, furthermore, The Picture of Dorian Gray shows an uncanny world where life does not progress but goes in circle and the boundary between heimlich and unheimlich becomes meaningless. Just as his characters pursue excess in emotion and sensuality, Wilde pursues a style based upon excess that utilizes repetitions, thus violating the Victorian norms of restraint and control. As this violation disturbs readers, The Picture of Dorian Gray becomes a performatively uncanny and uncannily performative text.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0