메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주선희 (건양대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제12권 제4호(통권 제33호)
발행연도
2016.12
수록면
63 - 81 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is likely that the consumers get more interests in and like the brands which show the consumers with the trust rather the those which provide the consumes with excessive information on brand for advertisement. In this study, the study has focused on coffee brands to find out how the consumers affect the brand authenticity and how the brand authenticity affect the brand trust and brand identification. The brand trust can be perceived through the brand’s individual features and consistency, continuing promise and brand’s ethical activities. The study will be done on the brand consistency, brand continuity, brand individuality and brand ethics and on the effect of these properties on the brand authenticity. In addition, the empirical study was conducted on the effect of the brand authenticity on the brand trust and the positive effect of the brand trust on the brand identification. In this study, structural equations were analyzed using Lisrel. The findings showed that the brand consistency does not make the significant effect on the brand authenticity and that the brand consistency, brand individuality and the brand ethics make the significant effect on the brand authenticity. In addition, it was found out that the brand authenticity makes the significant effect on the brand trust and brand identification and that the brand trust makes the positive effect on the brand identification.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰 및 연구가설
Ⅲ. 연구모형 및 자료수집
Ⅳ. 가설검증 및 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-324-002001298