메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경자 (조선대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제79집
발행연도
2016.12
수록면
21 - 41 (21page)
DOI
10.21296/jls.2016.12.79.21

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
While many studies have examined the role of affective factors in foreign language (L2) learning, few studies have researched the relationship between affective factors and performance related to a less commonly taught language (LCTL) such as Arabic. This study examined learning motivation, self-confidence, and anxiety of English and Arabic learners. It also examined the predictive power of affective factors in English and Arabic performance. The data came from 52 high school students learning both English and Arabic languages. The results showed that there were significant mean differences in ideal L2 self, ought-to L2 self, motivational intensity, self-confidence, and anxiety between English and Arabic learning. For English achievement ideal L2 self and anxiety were the significant predictors, while only ought-to L2 self was found to predict students’ Arabic performance.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-001972127