메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아랍어아랍문학회 아랍어와 아랍문학 아랍어와 아랍문학 제19권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
41 - 66 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study deals with some of the important issues pertaining to teaching Arabic language as the challenges and problems faced by teachers and Korean learners as well as the assets of the teacher, which are considered the basic factors in making the didactic process a success since they form the connecting link between the learner and the content. The lingual vocabulary is the lingual foundation, which teachers depend on in bridging the gap with learners of Arabic as a second language. Consequently, the study also sheds light on the utilized curricula in teaching Arabic language by shaping them to meet the aspirations of teachers and learners. Then modern technologies in teaching Arabic as a second language are focused upon along with the strategies that are used by learners in acquiring a second language. Finally, the experiences and the needs that are required in teaching Arabic as a second language whether in Arab communities or other foreign ones that teach Arabic language are tackled as well.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0