메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아랍어아랍문학회 아랍어와 아랍문학 아랍어와 아랍문학 제20권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
57 - 90 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate Arabic learners’ use and perception of vocabulary meaning consolidation strategies and develop instructional techniques. For this study, the survey was conducted with twenty five students who are all freshmen second semester. Twenty six vocabulary meaning consolidation strategies for helping Arabic learners to remember Arabic vocabulary were listed on the questionnaire. And the survey data were analyzed using Pearson correlation coefficient. The main results obtained from this study are as follows. The students used ten vocabulary meaning consolidation strategies for remembering Arabic words: how to learn Arabic vocabulary through the interaction with native speakers, how to connect Arabic words with their synonyms and antonyms, other related words or idioms, how to use word classification, how to analyze the word structure, how to read aloud Arabic words, or write Arabic words repeatedly, and how to take a note for remembering the Arabic words, how to connect Arabic words with words students already knew.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0