메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第141輯
발행연도
2017.3
수록면
1 - 33 (33page)
DOI
10.18622/kher.2017.03.141.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is a comparative study of the major characteristics of world history revised curriculum of the high school that has been revised over the past decade. The world history curriculums for 2007/2009 and for 2011 mirrored the Global History perspective. And the major issues are overcoming European centrism, Sinocentrism and how diverse cultures have shaped themselves through the interaction and exchange among diverse cultures and regions. The problem is that it was influenced by the instructional course of study for world history B in Japan’s high school 1999th edition.
In the case of Japan, there are much a systematic study of the world of the region, but we have not done enough research on that subject. The merit of the curriculum for 2015 is to classify the sections of world history into the East Asian region, India-the West Asian region, Europe-America region, and to understand how the culture has shaped its contents and features from ancient times to the 19th century. It is evident that this approach has also the defects of not showing the mutual exchanges and influence between the respective regions in the same period. This is expected to be resolved through fundamental and detailed research on various regions.

목차

1. 서언
2. 6차, 7차 세계사 교육과정의 주요 내용과 대단원 비교
3. 세계사에서 문화권간의 상호교류를 강조한 2007/2009 교육과정과 2011 교육과정
4. 2015 교육과정의 등장과 특징
5. 결어
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-374-002401067