메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第138輯
발행연도
2016.6
수록면
191 - 224 (34page)
DOI
10.18622/kher.2016.06.138.191

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study intends to survey units of world history curriculum from syllabus period to 2015 reformed curriculum period and the issues about them, and to suggest current problems of world history teaching. To achieve the purpose of this study, I surveyed national curriculum from syllabus period to 2015 reformed curriculum period and previous articles about them.
From the 1945 Liberation to the present the quality and discussion courses of world history teaching were inferior to those of Korean history teaching. I hope that the discussions of world history teaching will be activated with this thesis. The suggestions of this study are as follows.
Firstly, it is necessary to suggest exquisitely the purposes of world history teaching for history subject’s separation from social studies and compulsory world history subject. Secondly, it is necessary to embody the sequences of world history subjects in primary, middle and high schools. Thirdly, it is necessary to increase the number of world history lessons and pages of world history textbooks. Fourthly, it is necessary to expand the lessons about world history in history teacher education. Lastly, it is necessary to make the source material books and to offer them to middle and high schools.

목차

1. 머리말
2. 세계사 교육과정의 변천과 쟁점
3. 세계사교육의 현황과 2015 개정 세계사 교육과정의 쟁점
4. 세계사교육의 당면 과제
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-374-000862042