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Subject

A Study on Customers' Satisfaction and Medical Service Factors by Patient Types
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환자 유형에 따른 의료서비스요인과 고객만족간의 효과연구

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Moon, Jun Hwan (서강대학교) Jo, Hye Jung (서강대학교) Shin, Seon Jin (서강대학교)
Journal
The Korea Service Management Society Journal of Korea Service Management Society Vol.18 No.2 KCI Accredited Journals
Published
2017.6
Pages
25 - 50 (26page)

Usage

cover
📌
Topic
본 연구는 환자 유형에 따른 의료서비스 요인과 고객만족 간의 관계를 조사하는 것을 목표로 한다.
📖
Background
기대수명의 증가와 의료 서비스 품질에 대한 관심이 높아짐에 따라, 고객 만족과 서비스의 중요성도 증가하고 있다.
🔬
Method
입원 환자와 외래 환자를 대상으로 하여 설문조사를 실시하였고, 총 1,982개의 설문지를 수집하였으며, 1,804개의 설문지를 최종 분석에 사용하였다.
🏆
Result
의료직원 서비스와 행정직원 서비스는 모두 서비스 가치에 긍정적인 영향을 미치며, 행정직원 서비스와 의료직원 서비스가 서비스 가치에 강한 영향을 주는 것으로 나타났다.
A Study on Customers' Satisfaction and Medical Service Factors by Patient Types
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Abstract· Keywords

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The expectations on the medical service are growing, with the increase in the scale of medical market and the life expectancy. The importance of customer satisfaction and service is also growing. Studies on the customers’ satisfaction and factors for the satisfaction have been conducted. However, only the fragmentary studies on verifying the relation between the satisfaction factors and the service quality, and the satisfaction had been conducted. Therefore, this paper will provide a comprehensive model on the medical service factor, value, and satisfaction. It turned out that among the medical service factors, administrative staff service had the most positive influence on the satisfaction, followed by the medical staff service. Based on the result of the study, the customers’ service would be improved and the direction for securing a hospital’s competitiveness would be obtained.

AI Summary

Topic

본 연구는 환자 유형에 따른 의료서비스 요인과 고객만족 간의 관계를 조사하는 것을 목표로 한다.

Background

기대수명의 증가와 의료 서비스 품질에 대한 관심이 높아짐에 따라, 고객 만족과 서비스의 중요성도 증가하고 있다.

Method

입원 환자와 외래 환자를 대상으로 하여 설문조사를 실시하였고, 총 1,982개의 설문지를 수집하였으며, 1,804개의 설문지를 최종 분석에 사용하였다.

Result

의료직원 서비스와 행정직원 서비스는 모두 서비스 가치에 긍정적인 영향을 미치며, 행정직원 서비스와 의료직원 서비스가 서비스 가치에 강한 영향을 주는 것으로 나타났다.

주요내용

Contents

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설
Ⅳ. 연구설계 및 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

References (82)

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