메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yin, Qi (Kyung Hee University Graduate Shool) Kwon, Sun-Ju (Kyung Hee University Graduate Shool) Shin, Hong-Chul (Kyung Hee University)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제8호 (통권 제120호)
발행연도
2017.8
수록면
57 - 73 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Starting from the reality that more and more Chinese tourists visit Korea and many of them choose guest house as an accommodation, this study intends to determine for Chinese visitors, what factors influence more on satisfaction and intention to reuse the guesthouses. A survey was conducted using a questionnaire to collect data from the respondents who are Chinese visitors and have experience at guesthouses in Korea where offer Chinese language service and rank in the top on a booking website. To test the model, it used factor analysis and path analysis. CFA results proved the measured items can explain the latent variables. The SEM test results confirmed most of the causal relations between one variable and another but rejected facilities’ effect on functional value and functional value’s effect on revisit intention. The results prove that staff performance is the most essential element in this case especially their Chinese language ability and guesthouses should improve customer’s emotional experience. Guesthouse’s facilities have no significant influence on customer satisfaction which also helps to indicate the importance of staff performance for Chinese customers.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Literature Review
III. Methodology
IV. Results
V. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0