메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임준혁 (건국대학교) 임성혁 (한국항공우주연구원) 송종화 (한화시스템) 지규인 (건국대학교)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 논문지 제어로봇시스템학회 논문지 제23권 제12호
발행연도
2017.12
수록면
1,116 - 1,125 (10page)
DOI
10.5302/J.ICROS.2017.17.0152

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Tall buildings in urban areas obstruct the GPS satellite signal reception, thus the GPS position accuracy can be very poor. However, buildings in urban areas can be used to generate a landmark map for precise vehicle localization. This map’s information can be represented in various forms. We focused on the outer wall of a building that was erected vertically from the ground and almost flat. Therefore, vertical corners that meet the vertical planes are present everywhere in urban areas. These corners can provide very good landmarks and can be extracted using LIDAR. Additionally, traffic signs can be used for localization. The traffic signs are present in the road and reflect light well. Therefore, traffic signs can be clearly distinguished from other structures using LIDAR reflectivity. In this paper, we used building’s vertical corner and traffic signs for vehicle localization in an urban area. In addition, we proposed a vertical structure map with information for vertical corners and traffic signs. The experiment was carried out in the Gangnam area of Seoul, South Korea. The traveling distance was approximately 4.5 km and the maximum traveling speed was approximately 80 km/h. The lateral and longitudinal RMS position errors were 0.118 m and 0.231 m, respectively.

목차

Abstract
I. 서론
II. 수직구조물 랜드마크 지도 정의 및 생성 기법
III. 교통표지판 추출
IV. 칼만 필터 구성
V. 실험 결과
VI. 결론
REFERENCES

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0