메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유창리 (강원대학교) 양희원 (강원대학교) 송운강 (강원대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제10호(통권 제122호)
발행연도
2017.10
수록면
463 - 482 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposed of this study was to research the effect of service convenience on consumer trust, commitment and behavioral intention in social commerce service. The survey was conducted from February, 2017 to April, 2017. Out of 445, 416(93.5%) completed surveys were used for further analysis. SPSS and AMOS statistical software packages were used to execute frequency analysis, reliability analysis, confirmatory factor analysis, correlation analysis, and structural equation modeling analysis. The results showed that only the decision convenience did not affect consumer trust which is different from the other 4 factors. However, in the respect of service convenience, except benefit convenience, all the other 4 factors did not affect consumer commitment. Finally, consumer trust is proved to be positively associated with commitment, and behavioral intention was positively influenced by consumer trust and commitment. Through the study results that Implications and limitations, as well as future research directions are also discussed.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 실증분석
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-001570822