지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHODOLOGY
IV. RESULTS AND DISCUSSION
V. CONCLUSION
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
모바일러닝 환경에서의 언어교육을 위한 제언: 모바일기반 언어학습 메타분석 연구
Studies in English Education
2024 .09
Exploring English Learners’ Intentions to Switch to Mobile Assisted Language Learning (MALL): Push and Pull Framework
영어영문학21
2018 .01
모바일 기반 한국어 학습에 대한 학습자의 인식 및 요구 조사
이중언어학
2015 .01
The Effects of Learning Styles on the Acquisition of Verb Tenses in Multimedia-Assisted Language Learning
영어교과교육
2015 .01
Examining the Effects of Mobile-Assisted Collaborative Language Learning on Achievement Emotions
영어영문학
2023 .08
The Effects of Mobile-Assisted Language Learning (MALL) on Korean College Students’ English-Listening Performance and English-Listening Anxiety
언어학 연구
2018 .07
Impact on Vocabulary and Learner Perceptions of a Mobile Learning Program Using Speeches on YouTube
영상영어교육(STEM Journal)
2016 .01
말을 두고 말해본다
중국조선어문
2017 .03
한국어 ‘가로쓰기’의 사적 전개와 근현대 한국어 학습서의 영향에 대한 일 고찰
한말연구
2024 .04
The Effects of Language Difference on L2 Learners’ Language Performance
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2017 .12
예비교사를 위한 과정중심 영어 글쓰기 지도 모형 개발 및 적용 효과
영어학
2020 .03
近代化 過程에서의 ‘言文一致’의 受容과 그 樣相
어문연구(語文硏究)
2019 .09
An analysis of variables affecting Korean ESL students’ English writing performance
Foreign Languages Education
2019 .01
Does L1 Matter? : Differences L1 Makes in L2 Learners` Writing
신영어영문학
2016 .02
Language Acquisition Theory and Context in Materials Development for Second Language Writing Courses
Journal of Asia TEFL
2021 .01
일본어의 복수 표지 ‘-たち’의 사용 범위 확대에 대한 고찰 ―트랜스 동아시아적 예비 분석도 겸하여―
일본문화학보
2023 .02
1950-60년대 학습자가 인식한 한국어교육 환경 연구 -개신교 선교사 학습자를 중심으로-
언어와 문화
2017 .01
영어 쓰기 전략을 활용한 초등학생 영어 쓰기 지도에 관한 연구
외국학연구
2018 .01
Overview of Second and Foreign Language Writing: Characteristics, Perspectives and Pedagogical Approaches
Journal of Asia TEFL
2019 .01
영어학습에 관한 TV 광고 다시 읽기: 생태주의 언어교육론으로부터
영어영문학연구
2016 .01
0