메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제14권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
25 - 46 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effects of learning styles on the acquisition of verb tenses in a multimedia-assisted language learning (MALL) context. For this purpose, online MALL contents, including audio-visual aids to enrich grammatical explanations about verb tenses, were selected to provide interactive grammar learning activities. The participants were 103 undergraduate students, and the study gathered quantitative data on students’ learning styles and grammatical improvements. After six weeks of MALL experiences, the students’ pre- and post-test scores were compared among six perceptual learning style preferences (PLSP) and four cognitive learning style preferences (CLSP). As results, the students of all PSLP except kinesthetic learning style showed significant improvements through the pre-and-post test comparisons. In addition, all types of CLSP had significant effects on grammatical improvements in the MALL context. Based on the findings of the study, this study suggests pedagogical implications for language teachers who intend to use MALL contents for grammar teaching. Limitations and suggestions for further research are also presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0