메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔관광학회 호텔관광연구 호텔관광연구 제17권 제5호 (통권 제62권)
발행연도
2015.9
수록면
40 - 59 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to identify the influence of positive emotional response, brand image, and loyalty of the hanok guesthouse``s servicescape. The study was carried out for foreign tourists who visited hanok guesthouse in bukchon by collecting 321 questionnaires. The collected questionnaires were to conduct its reliability analysis and validity test using the SPSS 20.0 statistical package program. This research use a five factors of hanok guesthouse servicescape such as cleanliness, convenience, aesthetic quality,indoor environment, and accessibility. The results of the study showed that servicescape had a significant effect on the positive emotional response except accessibility. Positive emotional response was also significant effect on the customers brand image and loyalty. This study suggests that the development of servicescape require for the activation of hanok guesthouse. The results of this study contribute academically and practically to advancing hanok guesthouse management.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-326-002153157