메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金兌垠 (延世大學校) 李知恩 (釜山大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第110號
발행연도
2018.6
수록면
105 - 128 (24page)
DOI
10.25021/JCLL.2018.06.110.105

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about the effective connection between the teacher recruitment examination and the curriculum of teaching profession in college education. First, 2014-2018 Chinese teacher recruitment examinations were analyzed with a revised version of the evaluation standards and elements which are presented in Korea Institute for Curriculum and Education(2008). Based on the results of the analyses, the number of questions, which are related to pedagogical knowledge, tends to increase. In addition, even though the questions are asking about the subject knowledge, the use of the texts related to pedagogical knowledge tends to increase as well. This situation means that the discussion of this paper plays an important role in helping students who prepare to take the teacher recruitment examination. This paper also shows the outline of the current curriculum of teaching profession in college education and points out the problems. Based on the discussion, some suggestions are made in this paper, in order to improve the effective connection between the teacher recruitment examination and the curriculum of teaching profession in college education.

목차

1. 들어가는 말
2. 2014-2018년 임용시험의 출제 경향 분석
3. 교직이수교과목과의 연계
4. 나가는 말
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0