메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
어성신 (한양대학교) 문자영 (한양대학교) 백선정 (한양대학교) 황연숙 (한양대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2018년도 하계학술발표대회 논문집
발행연도
2018.6
수록면
74 - 77 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Creative education programs which can produce new ideas and problem-solving measures have been increasingly required for the youth education. The current entrance exam, however, does not provide sufficient opportunities for the education in which adolescents can learn how to acquire and understand the new education, for themselves. Therefore, it is the time when creative educations in which problems can be viewed from new perspectives are required. This study intended to allow adolescents, future talents to directly/indirectly experience jobs and the creative education in which they can initiatively participate and enhance their abilities to explore new roles and think for themselves, by advancing the architectural design education for developing their power of abundant thinking. It also helped them to consider theories of architectural designs with the theme of ‘Connecting Mind with Our Village After 10 Years’ and understand the process in which architecture can be creatively, functionally and formatively built, by planning new architecture in our village in the future. This provides adolescents with opportunities to extend their dreams and make an important contribution to enhancing their creativity, by encouraging them to freely imagine and express ‘our future village’.

목차

Abstract
1. 서론
2. 청소년 건축디자인 교육사례
3. 결론

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-619-003119286