메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한교통학회 대한교통학회지 대한교통학회지 제13권 제4호
발행연도
1995.12
수록면
47 - 59 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this study is identifying the factors which affect the mode choice behavior of work trips. Disaggregate behavioral approach is used for the analysis. The data were collected using the questionnaire survey method in Taegu. Two models were developed in this study which are multinomial logit model(MODEL-1) for auto, taxi and bus and multinomial logit model(MODEL-2) for auto, taxi, bus and subway. The stated preference(SP) data were used for the analysis of the subway mode choice behavior. MODEL-1 provide reasonable results for the future application. A multinomial model(MODEL-2) developed using the stated preference(SP) data was tested for the use of future transportation mode. It is four that the those models provides reasonable results in terms of behavioral and statistical consideration.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-053-003230913