메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손미정 (경북대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第79輯
발행연도
2018.8
수록면
105 - 124 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In general, the feedback of the beginner`s Japanese writing class is aimed at learning precisely the writing through the primary correction activities of the learner`s grammatical errors and the vocabulary including the Chinese characters. Thus, it is a reality that the learner can not describe the situation or write the explanation in Japanese expressions, and even the secondary correction activities such as writing errors in writing.
Therefore, this study suggests a topic to utilize the schema and storytelling of the learner in order to supplement it a little, and presents the four-frame cartoon to link the dialogue. At this time, a native Japanese learner is requested to write a composition based on each situation - writing based on the theme of the writing textbook and writing written using a four-frame cartoon. And the expressions, vocabulary and grammatical items shown in the composition of the Japanese speaker compare with the elements of composition of the Korean learners. Based on this, it is examined how there is a meaningful difference between the four-frame cartoon lesson using the schema storytelling and the teaching method using the conventional Japanese textbook.

목차

Abstract
1. 머리말
2. 연구 배경 및 보완점
3. 연구 조사 개요
4. 자료 분석 및 고찰
5. 맺음말
참고문헌
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-830-003326886