메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
황상심 (Nambu University) 소선주 (Nambu University) 김나연 (Nambu University)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회·한국언어청감임상학회 2016년도 제5회 공동학술대회 발표논문집
발행연도
2016.12
수록면
404 - 407 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Multicultural population in Korea is 1.74 million, 3.4% of the total population in 2015. As a result, the children with culturally and linguistically diverse backgrounds(CLD) is also rapidly increasing. Accordingly, government departments are providing various support services to children and their families. Representative one is the language development support program for children with CLD, which started in 2009. The purpose of this study was to explore language developmental supports(LDS) ‘needs serving on children with CLD and to discuss the results of this study in various aspects. Methods: For this study, a questionnaire consisting of participant characteristics and challenges. 197 LDS participated in the survey and the data was analyzed using descriptive statistics. Results: Of the 197 LDS, 72.6% answered that they provided services to bilingual children and reported that they had challenges in communicating with parents and shortage of sources. Referred children in frequency were mostly immigrants, multicultural children, and foreign students in order. Conclustion: The results of this study seem to require detailed discussion.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-037-003330883