메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第147輯
발행연도
2018.9
수록면
89 - 120 (32page)
DOI
10.18622/kher.2018.09.147.89

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
So far, the work to differentiate learning in history curriculum has been done in two major ways. The first method varies the focus of each school class between politics, economy, society, and culture, and the second is the establishment of an era where middle and high school focuses on different areas between the two. Different methods of focusing have been shown to have an empirical limit after the 7th curriculum and have already been criticized by many researchers.
On the other hand, ways to differentiate between pre-modern and modern members are still ongoing, changing the ratio constantly. The problem is that these methods have focused simply on differentiating the table of contents of textbooks in middle and high schools, and that no concrete effort has been made to organize the contents of history.
To effectively organize the study content between middle and high schools, improvement of systems related to writing and verifying textbooks is needed. The author can start writing high school textbooks after the completion of the screening process, rather than writing and approving middle and high school textbooks at the same time. The organization or differentiation of ‘content’ between the subjects of the same class or class can not take place without taking into account the specifics of history.

목차

1. 머리말
2. 중·고 역사 교과서의 ‘조선 전기와 후기’ 단원 편제
3. 교과서 서술 사례를 통해 본 중·고 간의 학습 내용 체계
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-374-003599837