메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jon Bakos (Indiana State University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제49호
발행연도
2018.10
수록면
437 - 462 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Researchers in usage-based linguistics have worked to explain first and second language acquisition and to expand the explanatory domain of the theory (Tomasello 2003, Bardovi-Harlig 2002, Larsen-Freeman 2006). But what of acquiring the complex jargon of a Massively Multiplayer Online game (MMO) like World of Warcraft (WoW)? This paper will follow the learning progress of a beginning player of World of Warcraft, a game which has a terminology that requires significant time to master. New arrivals to its discourse community are faced with a staggering body of game world lore, social interaction specific to the game, and complex tasks to complete. This study will follow “Skunkbelly,” who began playing the game in December, 2010 and was active through May 2011. His path toward becoming proficient with WoW’s jargon will be analyzed with usage-based thinking in mind. He appears to follow usage-based expectations in his acquisition of terms forming island constructions and avoiding terms that are semantically complex. Might his progress be indicative of how other new learners fare when entering jargon-heavy environments?

목차

1. Introduction
2. Background
3. Methods
4. Case Study
5. Discussion
6. Closing Remarks
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0