메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정호진 (싱가포르 난양공과대학교) 오정준 (전남과학대학교) 김공 (중원대학교) 김옥주 (조선대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.10
수록면
305 - 319 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2018.10.27.5.305

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to provide detailed accounts of the lived experiences of Singapore physical education (PE) pre-service teachers who participated in their first-ever skiing lesson drawing on a phenomenological approach. Phenomenological interviews were conducted with six PE pre-service teachers for data collection. All interviews were transcribed verbatim. From six transcripts, significant statements were extracted and grouped into 114 codes in order to structure formulated meanings. These 114 codes were clustered into 25 categories and then into 11 themes. PE pre-service teachers obtained rich and descriptive accounts of the lived experiences prior to the skiing lesson: 1) excitement, 2) apprehension, during the skiing lesson: 3) Uncertainty about successful skiing lesson completion, 4) Recovery of self-esteem, 5) Increased positive emotions, 6) flow, and post the skiing lesson: 8) Bittersweet feeling, 9) Skiing as the most favourite sport, 10) personal growth, 11) Appreciation towards the professor and support group.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000060178