메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
홍명철 (현대파워텍) 이웅철 (현대파워텍) 이륙 (현대파워텍) 이흥규 (현대파워텍)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2018년도 학술대회
발행연도
2018.12
수록면
537 - 541 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Torque converter of automatic transmission transmits the power from engine to vehicle with its fluid parts and lock up clutch. In order to enhance vehicle performance, torque converter has to be multiplied, but in this case power loss by fluid parts necessarily occurs. On the other hand, to improve the fuel efficiency, the vehicle must be operated in a direct state using the lock up clutch of the torque converter. Therefore it is necessary to study the types of torque converter such as torsion spring stiffness, lock up rpm, inertia of engine side and transmission side to improve fuel efficiency and vehicle performance. This study will propose optimized torque converter for fuel efficiency and vehicle performance of passenger car and SUV vehicles with analysis and test of torsional vibration model of driveline.

목차

Abstract
1. 서론
2. 토크 컨버터 직결RPM 선정
3. 토크 컨버터 사양에 따른 차량 영향
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0