지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. LITERATURE REVIEW
Ⅲ. METHODOLOGY
Ⅳ. RESULTS
Ⅴ. DISCUSSION
Ⅵ. CONCLUSION
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Meta-Analysis of Short- and Long-Term Effects of Written Corrective Feedback on L2 Grammatical Accuracy in Writing
영어학
2022 .01
Improving Grammatical Accuracy in Thai Learners' Writing: Comparing Direct and Indirect Written Corrective Feedback
Journal of Asia TEFL
2017 .01
Effect of L2 Learners’ Individual Factors on Their Perceptions of Written Corrective Feedback
언어과학연구
2018 .12
The Interaction Effects of Language Proficiency and Language Analytic Ability on Explicit Deductive and Inductive Grammar Instruction
Journal of Asia TEFL
2024 .03
Korean University Student Preferences for Written Corrective Feedback on English Writing
영어교과교육
2016 .01
Associations Between L2 Proficiency and Efficacy of Corrective Feedback Types
Journal of Asia TEFL
2022 .06
Korean EFL Learners’ Writing Accuracy under Different Types of Feedback Conditions
새한영어영문학
2019 .08
The Effect of Language Aptitude on Written Corrective Feedback and Task Complexity in the Acquisition of Indefinite Article
응용언어학
2016 .09
Written Corrective Feedback: Its Explicitness, Target Structure and Efficacy in Improving L2 Accuracy
영어교육연구
2021 .09
Effects of Different Types of Comprehensive Written Corrective Feedback on Grammatical Accuracy
영어영문학
2019 .08
한국어 학습자의 화용적 오류에 대한 교사 피드백과 학습자 수용 연구 -교사와 학습자 간의 대화 연속체를 중심으로-
언어와 문화
2019 .01
El feedback correctivo de los profesores nativos de ELE en el aula universitaria coreana
스페인어문학
2021 .12
A Consideration of Dynamic Corrective Feedback to Develop Writing Accuracy
언어과학연구
2021 .06
서면 피드백이 조사 ‘이/가’, ‘은/는’ 습득에 미치는 효과에 대한 사례 연구
이중언어학
2016 .01
The Effect of Dynamic Written Corrective Feedback on the Different Level of Learners
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2019 .05
대학 스페인어 글쓰기 수업에서의 교수자의 효과적인 교정 피드백과 학습자의 자기교정과의 상관관계
스페인어문학
2020 .01
Effects of Direct and Indirect Feedback on Accuracy in Low Proficiency Students’ Writing
영어영문학
2017 .02
An Analysis of EFL Students’ Uptake to Teacher’s Explicit and Implicit Feedback in an L2 Writing Class
언어학 연구
2022 .01
Exploring Oral Corrective Feedback on Korean EFL University Students’ Writing: A Case Study of Two Native English-Speaking Instructors
신영어영문학
2025 .02
0