메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장초 (중국 Doublestar) 윤민석 (전남대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제19권 제3호
발행연도
2019.6
수록면
221 - 242 (22page)
DOI
10.37272/JIECR.2019.06.19.3.221

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to find out how service recovery of complainant customers in the social network service (SNS) environment affects firm trust and product flow, and ultimately the continuous use intention of services. We examine the existing research and extract four factors; SNS influence, perceived usefulness, interactive justice, and distributive justice as components of recovery, trust and flow in SNS environment. Hypotheses are constructed according to the research model presented in this study, and empirical data are collected and analyzed. As a result, 14 hypotheses among 17 hypotheses are adopted from path analyses of the research model. The main findings are that satisfaction after service recovery has a significant effect on trust, and both of them and flow have a significant impact on continuous use intention. The influence of trust toward continuous use is interpreted to include indirect effects through satisfaction after service recovery. The hypothesis that satisfaction after service recovery would have a significant impact on flow was rejected. In addition, the four configuration variables established in this study are analyzed to be significant as a whole. Finding and analyzing additional variables related to service recovery are left as future research tasks.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형과 가설
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 한계점
Ⅵ. 참고문헌

참고문헌 (84)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-323-000866130