메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이종훈 (대덕대학교)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제22권 제6호
발행연도
2019.6
수록면
716 - 728 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the concept of spectacular realism. and finds out how spectacular realism is made in movies. The Movies"s spectacle is a realistic spectacle that does not miss the reality. so audiences can immerse themselves in it. Nowadays the spectrum of visual realism is becoming very diverse. “Perceptual realism” means to feel more like real than to reproduce reality as it is. “Synthetic realism” is a realism that CGI makes. And “Spectacular realism” makes the spectators concentrate to images than narrative or character. It means the dominance of the visual. The films 〈Top Gun〉 and 〈R2B:Return-to-Base〉 showed “Spectacular realism” especially in the aerial battle scenes. The films use "Presentation of a new spatial sensation using unusual angles", "Editing that constitutes transcendental time" and "Intense contrast" as methods to embody spectacular realism. And the harmonious arrangement of transcendental images and very realistic screens effectively embodies Spectacular Realism. This discussion, which began in the air battle scene, could contribute to a broader and more diverse exploration of the implementation of spectacular realism images in the future.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 영화의 공중전 장면에서 ‘스펙타클 리얼리즘’을 형상화하는 방식
4. 공중전 장면에서 스펙타클 리얼리즘의 구현 방식
5. 결론
REFERENCE

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-004-000895059