메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박향숙 (경북대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제89집
발행연도
2019.6
수록면
47 - 64 (18page)
DOI
10.21296/jls.2019.6.89.47

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effects of images and context on L2 learners’ learning of English phrasal verbs (PVs). Twenty-five Korean college students were asked to learn 30 PVs in three different conditions: Images (I); Context only (C); and Context with Images (CI). The learning effects were measured through receptive and productive tests in two posttests. The data were analyzed using repeated measures ANOVAs. Results of the immediate posttest showed that the students received significantly higher scores in the I and CI conditions than in the C condition on the receptive test. However, there was no significant difference among the three conditions on both of the productive tests. In terms of retention, the I condition showed superior effects over the C and CI conditions. The study confirms the beneficial role of images in the learning of PVs. It also suggests that providing the discourse context may reduce attentional resources available for the target PVs and thus may not be as effective as images in PV learning.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 분석 결과
5. 토의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000952127